Acadèmia 1750 obre la programació de música clàssica d'aquest trimestre a Banyoles

L’Acadèmia 1750 i les clavecinistes Inés Moreno i Eva del Campo protagonitzaran, aquest dissabte, el primer concert de la temporada a l’Auditori de l’Ateneu, un recital en què presentaran el programa “Lluhida Academia de Música”, un homenatge a les acadèmies musicals del barroc.

El programa ofereix una revisitació del passat per a crear un nou present. A finals de la Barcelona del segle XVIII, a les cases senyorials es varen produir una sèrie de concerts dels quals el Baró de Maldà en parla com de lluïdes acadèmies de música on podien escoltar des de les darreres simfonies dels compositors locals fins a Haydn, passant per el gran èxit que va tenir Pergolesi i el seu Stabat Mater. Aquest esperit és el que pretén fer reviure la proposta però, evidentment, des dels nostres temps, oferint una aproximació al moment i a la música amb criteris historicistes.

L’Acadèmia 1750 és una ensemble que va néixer l’any 2006 amb el nom de “La Principessa filosofa” i a partir de l’any 2009 va començar la seva col·laboració amb al Festival de Músiques de Torroella, prenent el nom d’Acadèmia 1750, fins que l’any 2015 Massimo Spadano en vaassumíirel lideratge. Els components de l'Acadèmia 1750 són músics especialitzats en el camp de la interpretació històrica i mantenen en comú l'interès per l'aprofundiment en la tècnica interpretativa en qüestió tot utilitzant còpies i/o originals dels instruments originals. Tots els membres de l’Acadèmia formen part de coneguts projectes orquestrals com “Le Concert des Nations”, “Les Musiciens du Louvre”, “Concerto Köln”, “Al Ayre Español” i “El Conciert Español”, entre d'altres.

En aquesta actuació s’acompanyaran de les clavecinistes Inés Moreno i Eva del Campo. Moreno forma part del grup Vivalma Ensemble centrat en la música barroca del període francès i al grup I Discordanti amb el qual ha realitzat nombrosos concerts arreu d’Europa. L’any 2018 va guanyar el primer premi de la primera edició del Concurs de Música Antiga i el 2012 el primer premi en la Competició ORDA d’Amsterdam en la categoria de música de cambra, a més de resultar finalista a la XXI Johann-Sebastian-Bach-Competition el 2018 (Leipzig). Per la seva banda, Eva del Campo ha realitzat diversos recitals als estats espanyol i francès junt al violoncel·lista barroc Guillermo Turina, amb qui va guanyar el VIII Concurs Internacional de Música Antiga de Gijón i amb la violagambista francesa Anne Gaurier, amb qui ha fundat l’ensemble “Les Sons Harmoniques”. És requerida regularment per diverses orquestres i exerceix de professora de clavecí a Tolosa, Badalona i Granollers.

Acadèmia 1750 obre la programació de música clàssica d'aquest trimestre a Banyoles

Acadèmia 1750 obre la programació de música clàssica d'aquest trimestre a Banyoles

L’Acadèmia 1750 i les clavecinistes Inés Moreno i Eva del Campo protagonitzaran, aquest dissabte, el primer concert de la temporada a l’Auditori de l’Ateneu, un recital en què presentaran el programa “Lluhida Academia de Música”, un homenatge a les acadèmies musicals del barroc.

El programa ofereix una revisitació del passat per a crear un nou present. A finals de la Barcelona del segle XVIII, a les cases senyorials es varen produir una sèrie de concerts dels quals el Baró de Maldà en parla com de lluïdes acadèmies de música on podien escoltar des de les darreres simfonies dels compositors locals fins a Haydn, passant per el gran èxit que va tenir Pergolesi i el seu Stabat Mater. Aquest esperit és el que pretén fer reviure la proposta però, evidentment, des dels nostres temps, oferint una aproximació al moment i a la música amb criteris historicistes.

L’Acadèmia 1750 és una ensemble que va néixer l’any 2006 amb el nom de “La Principessa filosofa” i a partir de l’any 2009 va començar la seva col·laboració amb al Festival de Músiques de Torroella, prenent el nom d’Acadèmia 1750, fins que l’any 2015 Massimo Spadano en vaassumíirel lideratge. Els components de l'Acadèmia 1750 són músics especialitzats en el camp de la interpretació històrica i mantenen en comú l'interès per l'aprofundiment en la tècnica interpretativa en qüestió tot utilitzant còpies i/o originals dels instruments originals. Tots els membres de l’Acadèmia formen part de coneguts projectes orquestrals com “Le Concert des Nations”, “Les Musiciens du Louvre”, “Concerto Köln”, “Al Ayre Español” i “El Conciert Español”, entre d'altres.

En aquesta actuació s’acompanyaran de les clavecinistes Inés Moreno i Eva del Campo. Moreno forma part del grup Vivalma Ensemble centrat en la música barroca del període francès i al grup I Discordanti amb el qual ha realitzat nombrosos concerts arreu d’Europa. L’any 2018 va guanyar el primer premi de la primera edició del Concurs de Música Antiga i el 2012 el primer premi en la Competició ORDA d’Amsterdam en la categoria de música de cambra, a més de resultar finalista a la XXI Johann-Sebastian-Bach-Competition el 2018 (Leipzig). Per la seva banda, Eva del Campo ha realitzat diversos recitals als estats espanyol i francès junt al violoncel·lista barroc Guillermo Turina, amb qui va guanyar el VIII Concurs Internacional de Música Antiga de Gijón i amb la violagambista francesa Anne Gaurier, amb qui ha fundat l’ensemble “Les Sons Harmoniques”. És requerida regularment per diverses orquestres i exerceix de professora de clavecí a Tolosa, Badalona i Granollers.

Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).