El Departament de Territori i Sostenibilitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, ha adjudicat la redacció de l’estudi de viabilitat d’una nova línia de tren-tramvia a la Costa Brava.
Aquesta línia hauria de connectar els municipis que envolten el massís de les Gavarres, amb una freqüència inferior als 15 minuts i contemplant possibles ramals.
Amb una longitud d’uns 144 quilòmetres, la nova connexió que s’estudiarà preveu el tren en trams interurbans i tramvia en trams urbans. La línia disposarà de dos ramals principals: la connexió amb l’aeroport Girona-Costa Brava i la connexió Girona-Banyoles-Olot. En aquest sentit, també caldrà resoldre l’enllaç interurbà del sistema urbà Girona-Sarrià de Ter, tot arribant a Santa Eugènia, Fontajau i Montilivi.
El regidor d’Urbanisme i Medi Ambient de Banyoles, Albert Tubert, ha assegurat que aquesta és una bona notícia, i recorden que des del consistori tots els grups van donar suport al projecte a través d’una moció.
L’estudi de viabilitat té un termini de redacció d’11 mesos i s’ha adjudicat a la UTE Bews-Ingerop per un import de 289.900€. A banda de proposar els ramals, el document també ha d’incloure una estimació del cost d’execució del projecte, la proposta d’explotació del servei i una anàlisi de la demanda potencial d’usuaris. Així mateix, també ha d’incorporar mesures orientades a garantir la intermodalitat i la capil·laritat del transport públic al conjunt dels municipis del Baix Empordà.