La cancel•lació de vols i de reserves d’allotjament, principals consultes a l’Oficina Comarcal d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany, en els darrers dos mesos

La crisi sanitària ha canviat les tendències pel que fa a les consultes que es reben a l’Oficina Comarcal d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany. Si l’any 2019 predominaven les consultes i reclamacions sobre els serveis de telefonia i internet, en els darrers dos mesos li han passat per davant les consultes sobre afectacions provocades directament per la crisi sanitària.

Des del 14 de març, l’Oficina ha atès 52 consultes i la majoria han tingut relació sobre cancel·lacions de vols. Al darrera hi ha les qüestions sobre cancel·lacions de viatges i viatges combinats i reserves d’allotjament.  

Una de les qüestions que també estan generant molts dubtes són els viatges que estan contractats per l’estiu. Arriben moltes consultes sobre què és millor, si cancel·lar ja la reserva o esperar a veure com evoluciona la situació i quina seran les restriccions al país de destí en el moment del viatge. Des de l’Oficina recomanen esperar.

Tot i l’estat d’alarma i les restriccions, el servei s’ha continuat donant de forma telemàtica, mitjançant correu electrònic, trucant per telèfon al Consell Comarcal del Pla de l’Estany, o bé omplint el formulari que hi ha a la pàgina web de l’Agència Catalana del Consum. El servei orienta, assessora i actua com a mediador en la resolució de conflictes entre empreses i clients. La responsable de l’Oficina comarcal d’informació al consumidor, Isabel Butinyà, explica que el que primer s’aconsella és que es reclami a l’empresa directament d’una forma que en quedi constància, com per exemple, a través del correu electrònic. Si no s’arriba a cap acord, els afectats poden presentar una reclamació a l’Oficina, que actuarà com a mediador per arribar a un acord que beneficiï les dues parts.

Butinyà recorda que des de l’entrada en vigor del decret d’estat d’alarma, tots els tràmits administratius estan suspesos, de manera que tot i que es poden presentar les queixes, l’empresa no està obligada a respondre fins a que no s’aixequi l’estat d’alarma. Un cop aixecat, el consumidor tindrà catorze dies per presentar la reclamació i després l’empresa disposarà de dos mesos per comunicar una resposta. En cas que no s’arribi a cap acord, l’Oficina d’atenció al consumidor començarà la mediació.

En el cas de les reclamacions sobre cancel·lacions i serveis que no s’han pogut dur a terme degut a la crisi sanitària, des de l’oficina asseguren que els usuaris tenen dret al reemborsament dels imports que hagin pagat.

La cancel•lació de vols i de reserves d’allotjament, principals consultes a l’Oficina Comarcal d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany, en els darrers dos mesos

La cancel•lació de vols i de reserves d’allotjament, principals consultes a l’Oficina Comarcal d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany, en els darrers dos mesos

La crisi sanitària ha canviat les tendències pel que fa a les consultes que es reben a l’Oficina Comarcal d’Informació i Atenció al Consumidor del Pla de l’Estany. Si l’any 2019 predominaven les consultes i reclamacions sobre els serveis de telefonia i internet, en els darrers dos mesos li han passat per davant les consultes sobre afectacions provocades directament per la crisi sanitària.

Des del 14 de març, l’Oficina ha atès 52 consultes i la majoria han tingut relació sobre cancel·lacions de vols. Al darrera hi ha les qüestions sobre cancel·lacions de viatges i viatges combinats i reserves d’allotjament.  

Una de les qüestions que també estan generant molts dubtes són els viatges que estan contractats per l’estiu. Arriben moltes consultes sobre què és millor, si cancel·lar ja la reserva o esperar a veure com evoluciona la situació i quina seran les restriccions al país de destí en el moment del viatge. Des de l’Oficina recomanen esperar.

Tot i l’estat d’alarma i les restriccions, el servei s’ha continuat donant de forma telemàtica, mitjançant correu electrònic, trucant per telèfon al Consell Comarcal del Pla de l’Estany, o bé omplint el formulari que hi ha a la pàgina web de l’Agència Catalana del Consum. El servei orienta, assessora i actua com a mediador en la resolució de conflictes entre empreses i clients. La responsable de l’Oficina comarcal d’informació al consumidor, Isabel Butinyà, explica que el que primer s’aconsella és que es reclami a l’empresa directament d’una forma que en quedi constància, com per exemple, a través del correu electrònic. Si no s’arriba a cap acord, els afectats poden presentar una reclamació a l’Oficina, que actuarà com a mediador per arribar a un acord que beneficiï les dues parts.

Butinyà recorda que des de l’entrada en vigor del decret d’estat d’alarma, tots els tràmits administratius estan suspesos, de manera que tot i que es poden presentar les queixes, l’empresa no està obligada a respondre fins a que no s’aixequi l’estat d’alarma. Un cop aixecat, el consumidor tindrà catorze dies per presentar la reclamació i després l’empresa disposarà de dos mesos per comunicar una resposta. En cas que no s’arribi a cap acord, l’Oficina d’atenció al consumidor començarà la mediació.

En el cas de les reclamacions sobre cancel·lacions i serveis que no s’han pogut dur a terme degut a la crisi sanitària, des de l’oficina asseguren que els usuaris tenen dret al reemborsament dels imports que hagin pagat.


Aquest lloc web utilitza galetes (cookies) per a millorar l'experiència de l'usuari i per a recollir informació estadística anònima que s'envia a tercers per al seu processament. Si ho accepteu cliqueu "D'acord"; si voleu més informació sobre la política de privacitat accediu a "Saber-ne més", o podeu continuar sense habilitar les galetes (l'experiència de navegació es podria veure afectada).